Tot ce trebuie să știi despre designul unui restaurant

0
184

Un spațiu superb care îți taie răsuflarea și care să adune clienții este visul oricărui proprietar de restaurant. Atunci când te gândești să deschizi o astfel de afacere, este important să știi cine este clientul tău țintă, cum să îl atragi, ce experiență îi oferi și cum îl vei face să revină. Iar cei care te vor ajută să faci acest lucru și să ajungi la designul pe care ți-l dorești sunt cei care îți realizează proiectul.

Pentru a afla și multe despre proiectarea și designul unui restaurant am stat de vorba cu Flavius Ciocoiu și Andrei Marica, fondatorii biroului de arhitectură și design interior EINN Studio. Cunoscuții arhitecți activează și evoluează în toate ramurile arhitecturii, de la proiectarea spațiului, design interior și design de produs, până la urbanism și peisagistică. Potrivit acestora, există două lucruri pe care le au în vedere, atunci când încep să proiecteze un restaurant: organizarea fluxurilor de circulație și a locurilor pentru clienți.

Conceptul din spatele designului unui restaurant

Primul lucru de care trebuie să ții cont atunci când deschizi o afacere în acest domeniu este conceptul din spatele designului, adică acea poveste care să redea cât mai clar ce și-a dorit proprietarul de la spațiul pe care îl pune la dispoziția clienților săi.  Al doilea lucru este fără îndoială funcționalitatea locului.

“Când vorbim de concept, trebuie să ne asigurăm că există o poveste puternică care este realizată prin detaliile designului, asigurându-ne că fiecare obiect are rolul său. Un lucru important de făcut pentru a demara un astfel de proiect este să întrebăm clientul: „Ce faceți?” „Cine sunteți?” și „De ce faceți asta?”. Al doilea element, la fel de important pentru experienta clienților este funcționalitatea. Cum ajung oaspeții la restaurant?! Ce traseu are mâncarea de la bucătărie la masă oaspeților și cum se servește?!
Dacă un restaurant nu funcționează corect – nu contează cât de frumos este, niciodată nu va avea succes. Îmbinarea tuturor elementelor, de la spațiile de circulație la zonele de șezut, toate contribuie la buna desfășurare a activității. Dacă oamenii nu pot lua o băutură sau mâncarea este rece, atunci spațiul eșuează, iar acest lucru afectează afacerea”, a declarat Flavius Ciocoiu.

Ponturi în amenajarea unui restaurant

“Regula generală pentru repartizarea spațiului este ca fluxurile de circulație atât ale clienților cât și a ospătarilor sa aibă trasee bine definite, în timp ce bucătăria, depozitarea și toaletele să fie amplasate adiacent. Distanța dintre mese trebuie să fie suficientă pentru a fi confortabilă. Cu toate acestea, lucrurile pot diferi în funcție de tipul de restaurant. Dacă deschideți un restaurant luxos, un minim de 3 metri pătrați de persoană ar fi suficienți. Pentru restaurantele de tip fast-food, veți avea nevoie de o suprafață mai mică”, adaugă Andrei Marica.

Cateva restaurante realizate de EINN Studio:

Pinsa di Roma, Valencia

În proiectarea restaurantului Pinsa di Roma, din  Valencia, Spania, arhitecții au pornit de la ideea unui local deschis către exterior. “Am urmărit ca frontul principal să fie reprezentat de volume simple, contrastate și care împreună cu elementele vitrate de dimensiuni mari să compună o imagine în jurul vitrinei cu pinsa. Astfel am creat un fundal negru realizat din panouri de aluminiu vopsite în câmp electrostatic care se completează cu o vitrină albă și 3 corpuri de iluminat suspendate cu design clasic. Toată fațada este marcată de o marchiză din material textil, atât cu rol estetic cât și funcțional”, au explicat specialiștii.

Spațiul interior este compus din 3 zone: cea de acces, marcată de un bar pentru luat masa, zona de luat masa prorpriu-zisă, amplasată in spate și nu în ultimul rând bucătăria, care reprezintă elementul dinamic al amenajării.

Restaurant Nabucco, Valencia

Un alt restaurant pe care cei doi arhitecți l-au proiectat în Valencia este Nabucco.  “Am ales să mergem pe nuanțe închise pentru pereți și pardoseală, lucru care sugerează sobrietate și eleganță. De asemenea ne-am folosit de contraste puternice, între alb și negru, în vederea accentuării caracterului masculin al spațiului. Pentru a îndulci atmosfera, am propus și o serie de elemente care să pună în evidență și latura feminină a spațiului: forme ondulate, sinuoase, tonuri aurii și de roz somon”, mai spun arhitecții.