Slăbeşte sănătos cu dieta paleo!

0
Foto: Pensefit.com.br

Înapoi la omul de Cro-Magnon!” – este deviza nutriţioniştilor care ne învaţă să ne schimbăm alimentaţia luând drept model ”meniul” stră-stră-stră-moşului nostru de acum 40.000 de ani. Denumit ”regimul paleolitic” (prescurtat: paleo), acest mod de a ne hrăni sănătos mai are un atu irezistibil: ne ajută să ”dăm jos” kilogramele suplimentare.

 Dieta paleo elimină alimentele care nu provin direct din natură.

Primele trei săptămâni

Sunt testul de bază: perioada în care ne desprindem de obiceiurile alimentare care dau organismul peste cap.

La ce renunţăm

  • pâine, cerealele de la micul dejun, biscuiţi, produse de patiserie şi la toate produsele industriale (nu, pizza şi hamburgerul nu existau în paleolitic!)
  • produsele lactate, inclusiv iaurturile şi brânza dulce, le consumăm doar de trei ori pe săptămână
  • spunem adio sării şi zahărului, celorlalţi îndulcitori şi băuturilor îndulcite (excepţie: o linguriţă de miere, de trei ori pe săptămână)
  • dintre feculente, păstrăm doar orezul integral, cartofii dulci (la cuptor sau fierţi) şi lintea: de trei ori pe săptămână
  • uităm de cartofi prăjiţi şi de grăsimile animale.

Ce mâncăm

  • carne slabă – de patru-cinci ori pe săptămână: pui, curcan, raţă, vită (muşchi file, antricot, cotlet), miel, porc (pulpă), porc (file mignon, jambon fără grăsime), iepure, vânat
  • peşte – de trei ori pe săptămână
  • ouă – de trei-cinci ori pe săptămână
  • fructe şi legume crude sau preparate termic, proaspete sau congelate (de preferinţă bio)
  • ulei de măsline şi colza – 2-3 linguri pe zi
  • fructe uscate: nuci, migdale, alune, fistic – 10/zi
  • apă şi infuzii – la discreţie
  • bere sau vin roşu – un pahar de două ori pe săptămână (”creaţie” a timpurilor moderne, aceste licori sunt excepţia care confirmă regula ).

vezi mai mult pe libertatea.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.