Home / Life / S-a demonstrat stiintific! Antrenamentele HIIT pe banda de alergat te ajuta sa slabesti sanatos

S-a demonstrat stiintific! Antrenamentele HIIT pe banda de alergat te ajuta sa slabesti sanatos

Banda de alergat este aparatul de fitness ideal pentru a arde grasimile intr-un mod eficient si a slabi rapid. Iar secretul este urmatorul: cu cat alergi mai intens pe banda, cu atat mai multe kilograme vei da jos!

Asadar, ce este un antrenament HIIT (High Intensity Interval Training)?

HIIT reprezinta o tehnica de antrenament cardio pe banda de alergat care consta in alternarea intensitatii exercitiilor efectuate. Este vorba, practic, despre combinarea exercitiilor reduse in intensitate cu cele executate la o intensitate sporita. Astfel, vei avea parte de o ardere accelerata a caloriilor, urmata de exercitii mai lente, care sa permita recuperarea organismului dupa efortul considerabil pe care l-ai depus.

Prin urmare, antrenamentele HIIT pe banda de alergat se dovedesc a fi extrem de practice si eficiente daca iti doresti sa scapi de kilogramele in plus intr-un mod sanatos, bazandu-se pe doua principii fundamentale in procesul slabirii:

1. In primul rand, in timpul unui astfel de antrenament intens pe banda de alergat, organismul atinge foarte repede cantitatea maxima de oxigen necesara, ceea ce inseamna ca muschii tai vor fi solicitati la capacitate maxima. In consecinta, consumul caloric va continua si dupa finalizarea cursei, chiar si pana la 48 de ore!

2. In al doilea rand, alternarea intensitatii ridicate cu reducerea acesteia intr-un timp scurt stimuleaza metabolismul mai mult decat efectuarea unor exercitii moderate si constante intr-un interval mai mare de timp petrecut pe banda de alergat.

Un alt avantaj al antrenamentului HIIT pe banda de alergat consta, evident, in tonifierea vizibila a gambelor, coapselor si feselor, obtinand picioare suple si un posterior ferm. Iar in cazul barbatilor, s-a dovedit stiintific ca acest tip de antrenament produce cantitati mari de testosteron, care este esential pentru dezvoltarea si cresterea masei musculare.

Revenind la principalul motiv pentru care ai incerca un antrenament HIIT pe banda de alergat, si anume acela de a slabi, cercetarile au mai demonstrat ca aceste antrenamente stimuleaza productia de HGH, hormonul cresterii. Acesta, pe langa faptul ca este responsabil de starea de sanatate generala a organismului, contribuie la arderea caloriilor, dezvoltarea musculaturii, avand si un rol important in procesul de slabire . Conform specialistilor, in primele 24 de ore dupa un antrenament High Intensity Interval Training corpul produce cu pana la 450% mai mult HGH.

Atentie, insa! Deoarece HIIT presupune un antrenament cardio extrem de intens, este recomandat sa consulti un medic in prealabil, asigurandu-te ca dispui de conditia fizica necesara pentru efectuarea unor astfel de exercitii, fara a-ti pune in pericol sanatatea. Apoi, daca totul este in regula, poti incepe cu urmatorul plan de antrenament HIIT standard:

– 3 minute de incalzire pe banda de alergat;

– 1 minut de jogging;

– 1 minut de mers.

Repeta de cat mai multe ori circuitul, sporind de fiecare data intensitatea, chiar daca micsorezi timpul alocat fiecarei etape cu cate 10, 20 sau chiar 30 de secunde. In general, este recomandat sa efectuezi un antrenament HIIT de maxim 3 ori pe saptamana, timp de 10-20 de minute. Intervalele de intensitate sporita (numar secunde) pot varia, dar durata unei pauze trebuie sa fie de aproximativ 1 minut.

Asadar, seteaza-ti banda de alergat la nivelul de antrenament HIIT si fa un stil de viata din acesta, iar starea ta de sanatate si modul in care arati se vor imbunatati remarcabil!

About paginadelifestyle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.