Home / Life / Reorganizarea de primăvară: sfaturi pentru amenajarea biroului

Reorganizarea de primăvară: sfaturi pentru amenajarea biroului

Atunci când lucrezi de acasă este sănătos și productiv să ai un spațiu de lucru separat de restul locuinței. Poate ai o cameră liberă pe care o poți transforma în birou sau poate poți amenaja un colț din sufragerie ori dormitor. Important este să fie un loc destinat numai orelor de lucru, retras și bine delimitat de spațiile destinate distracției și relaxării. Astfel, atunci când îți propui să lucrezi chiar vei reuși să îți duci la bun sfârșit planul, fără a fi distras de activitățile pe care le faci de obicei în acasă.

Partea cea mai bună la a avea un birou acasă este că îl amenaja face așa cum vrei, astfel încât să îți placă să lucrezi la el. Sunt însă câteva lucruri despre care să ții cont atunci când îți aranjezi spațiul de lucru.

Piesele principale

Într-un spațiu de lucru ai nevoie de două piese obligatorii: biroul și scaunul de birou. Există o mulțime de modele de birouri din care să alegi, iar asta îți dă posibilitatea să faci din spațiul tău de lucru o continuare naturală a restului casei. Mai exact, dacă toată mobila din casa ta este modernă, alege un birou minimalist, eventual unul din metal. Iar dacă stilul casei este unul clasic, poți alege un birou din lemn masiv, cu linii clasice sau baroce.

Lumina

Cea mai bună și cea mai sănătoasă lumină este cea naturală. Așadar, nu înghesui biroul în cel mai întunecat colț al casei. Așează-l într-un spațiu în care să beneficiezi de cât mai multă lumină naturală, eventual chiar în fața ferestrei.

Dacă îl poziționezi la fereastră, ai grijă ca laptopul sau monitorul să fie cu spatele către fereastră, pentru ca soarele să nu bată direct în ecran. Pe lângă lumina naturală, un birou așezat la fereastră are și avantajul unei priveliști – orice e mai frumos decât să privești ore în șir un perete alb.

Organizează-te cu spații de depozitare

Nimic nu e mai contraproductiv decât dezordinea. Iar când dezordinea e în spațiul de lucru de acasă, atunci îți vor fi afectate nu doar orele de muncă, ci și timpul liber. Organizează-ți documentele și celelalte obiecte necesare muncii tale în piese de mobilier de depozitare. Poți alege dintre o mulțime de variante de biblioteci, etajere și comode cu sertare care nu ocupă mult spațiu.

Tot pentru a economisi spațiu, încearcă să extinzi spațiul de depozitare pe verticală, nu pe orizontală. În plus, acordă atenție felului în care poziționezi piesele de depozitare, astfel încât să îți fie ușor să ajungi la ele atunci când ești așezat la birou.

Culorile și influența lor

Fiecare dintre noi are o culoare preferată. Atunci când vorbim de culorile spațiului de lucru de acasă, este bine ca acestea să se integreze cu schema din restul locuinței. Alege însă culoarea spațiului în funcție de efectul pe care aceasta o are asupra psihicului.

Albastru: este o culoare rece care transmite o stare de pace și relaxare. Este potrivită pentru dormitor, pentru că accentuează senzația de somn, dar nu și pentru birou.

Verde: este considerată o culoare neutră, proaspătă, relaxantă, care adaugă vitalitate încăperii, motiv pentru care este potrivită spațiului în care lucrezi.

Pentru mai multe idei si informatii despre produsele aflate in fotografiile atasate acceseaza www.jysk.ro

About paginadelifestyle

Check Also

10 sfaturi despre cum să îți faci o vacanță reușită și fără datorii

Românii au cheltuit, în primele opt luni din 2017, puţin peste două miliarde de euro ...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.