Postul te poate îngrăşa! Ce să mănânci pentru a rămâne cu silueta intactă după această perioadă

0
Foto: divany.hu

Postul nu este o cură de slăbire sau vreo dietă. Dacă în această perioadă ții post ar fi bine să știi că există riscul să acumulezi câteva kilograme în plus, în funcție de ce mănânci. Iată ce alimente sunt recomandate în perioada postului!

“Ce facem noi românii în Post? Păi ne cam îndopăm cu pâine, cornuri şi covrigi, cu diverse produse din soia pe care le găsim uşor în supermarketuri, cu tot felul de zacuşti uleioase şi alte produse care nu duc în final decât la îngrăşare, la tulburări gastroduodenale, care nu slujesc în niciun caz ideii de Post şi de bine, scrie click.ro

De cele mai multe ori, produsele de Post conţin carbohidraţi (făinoase) sau grăsimi (uleiuri vegetale)”, atrage atenţia medicul nutriţionist Florin Ioan Bălănică. În aceste condiţii, riscul de îngrăşare în Post este major. Pe de-o parte din lipsa proteinelor animale, care dau senzaţia de saţietate, ne refugiem în alimente ce conţin carbohidraţi cu absorbţie rapidă şi grăsimi vegetale, tocmai pentru a ne potoli foamea. 

Pe de altă parte, oamenii nu ştiu că au alternative. Le e comod să-şi ia un covrig, să mănânce pâine cu… ceva, să se refugieze în cartofi prăjiţi, iar la finalul perioadei, acul cântarului le poate face o surpriză neplăcută. 

Postul ajută la detoxifierea organismului şi, dacă mănânci variat, echilibrat şi sănătos, poţi chiar să dai jos câteva kilograme. Ce e e bine să mănânci? 

Dimineaţa fructe, sau lapte vegetal cu cereale integrale; la prânz o supă cremă de ciuperci, de linte, o fasole cu usturoi, o mâncare de fasole boabe, de preferat cât mai închise la culoare, pentru că acele boabe au o cantitate mare de proteine, sau o salată cu quinoa, năut, porumb etc. Cina trebuie să fie uşoară, chiar dacă vorbim despre una compusă din legume, şi se ia până în ora 20.00. 

Potrivit click.ro, e bine să evităm alimentele procesate, fără nutrienţi de valoare, cele cu multă făină albă, grăsimi vegetale şi zahăr. Nu abuzăm de nici de fructe, de uleiuri, de miere. În schimb, profităm la maximum de zilele cu dezlegare la peşte.