De ce îţi cade părul toamna

0
78
Foto: Shutterstock

Ai observat că îţi cade mai mult păr în această perioadă? Nu te speria, e normal, spun dermatologii şi specialiștii din saloanele de înfrumusețare. Sunt mai multe cauze, care variază de la femei la bărbaţi. Din fericire, sunt trecătoare, iar pierderea se poate recupera apelând la tratamente naturiste.

Înainte de a te alarma că-ţi cade prea mult păr, trebuie să ştii că, în mod natural, pierdem  circa 100 de fire de păr pe zi. Cu cât părul e mai lung, cu atât pierderea pare mai consistentă.

În primul rând, venim după o vară în care podoaba capilară a fost traumatizată. Soarele, apa de mare, clorul din piscină, produsele de styling pe care le-am folosit abuziv, toate acestea au sensibilizat părul. 

“Organismul nostru are un mecanism de funcţionare foarte bine pus la punct. Vara, părul nu prea cade pentru că funcţia lui e de protecţie a scalpului împotriva ultravioletelor. Melatonina care se secretă în prezenţa luminii protejează foliculul. Toamna, când lumina scade, rădăcina firului de păr nu mai e aşa protejată”, spune hair stilistul Cătălina Asiza Borceanu.

În acelaşi timp, în lipsa soarelui, şi funcţia tiroidiană la femei scade, ducând la uşoare modificări hormonale. La bărbaţi, cauza căderii părului este legată de testosteron, produs mai mult în sezonul rece din cauza stresului, a asteniei. 

Un alt lucru care se schimbă toamna este dieta. Organismul primeşte mai puţin fier şi vitamine, fapt care slăbeşte rădăcina părului. Acesta cade mai mult şi după o perioadă de stres, de răceală, gripă, sau în sarcină. Nu în ultimul rând, în perioada aceasta cu frig şi vânt ne strângem părul şi purtăm căciuli, glugi, care traumatizează şi sufocă rădăcina firelor, scrie click.ro

Odată cu venirea toamnei, dieta noastră devine mai săracă în verdeţuri şi mai concentrată în grăsimi, dulciuri. Aceasta e una dintre cauzele căderii părului.

„Firul de păr este o structură formată din fier, calciu, magneziu şi proteine. Asta ar trebui să conţină şi dieta noastră. Trebuie să avem grijă să mâncăm carne roşie, ouă, spanac şi legume verzi. Pentru că da, poate consumi legume şi fructe în acest sezon, care e, de altfel, anotimpul recoltei, însă nu mai sunt acele verdeţuri de primăvară, care conţin mult fier. Strugurii, spre exemplu, nu ajută părul”, spune medicul dermatolog Viviana Iordache.

Ai putea urma şi o cură cu suplimente pe bază de vitamina D şi vitamina C, de selenium, zinc, vitaminele A şi E, care ţi-ar revigora pielea şi părul. Fă-ţi un set de analize în prealabil.

Mai multe idei si sfaturi gasesti pe click.ro!