Cum slăbim în somn

0
102
Foto: opinion.al

Somnul sau, mai degrabă, lipsa lui, duce, inevitabil, la câștigarea în greutate. O durată insuficientă de odihnă anulează efectele unei diete, afectează hormonii care controlează celulele de grăsime, crește pofta de mâncare și scurtează durata alocată exercițiilor fizice. Iar kilogramele în plus nu întârzie să apară pe cântar.

Mai puțin de șapte ore de somn pe noapte pot reduce sau anula cu totul efectele unei diete de slăbit. Când organismul nu primește suficentă odihnă, procesul de pierdere a masei de grăsime încetinește semnificativ, chiar dacă e urmat un regim de slăbire, iar energia necesară pentru exercițiile fizice scade și ea.

Când orgasnimul nu se odihnește de ajuns, ia naștere așa numita „proastă-dispoziție metabolică“. Sunt suficiente doar patru zile de somn deficitar pentru ca abilitatea corpului de a folosi insulina să fie afectată. Când insulina funcționează în parametri normali, celulele de grăsime înlătură acizii grasi și lipidele din sânge și previn depunerea acestora. Când individul devine rezistent la insulină, lipidele din sânge produc și mai multă insulină, iar acest exces duce la depozitarea de grăsime în locuri greșite, cum ar fi țesuturile din ficat. Așa se câștigă în greutate și așa ia naștere și diabetul.

Leptina se află în celulele de grăsime și, cu cât acest hormon este produs mai puțin, cu atât stomacul se simte mai gol. Iar cu cât se produce mai multă grelină, cu atât este stimulată mai mult foamea, reducându-se, în același timp, cantitatea de calorii arse și crește depozitarea de grăsime. În alte cuvinte, trebuie controlate leptina și grelina pentru a pierde în greutate, dar lispa de somn face ca acest lucru să devină imposbil. Mai puțin de șase ore de somn pe noapte declașează anumite procese ale creierului care cresc nevoia de mâncare.

Citeste mai mult pe libertateapentrufemei.ro!