Cum ne vom deplasa după ce pandemia de coronavirus va trece?

0
Sursa foto: https://pixabay.com/photos/carsharing-electric-car-auto-smart-4382651/

Ți-ai cumpărat deja un vehicul electric? Felicitări pentru decizia înțeleaptă și vizionară pe care ai luat-o! Acum însă în fața ta se ridică o mare problemă: cum o vei încărca?

Pandemia, o Lebădă Neagră cu efect și asupra mobilității locuitorilor marilor orașe ale lumii

Cu excepția cazului în care locuiți într-o enclavă urbană super modernă, ca în filmele SF, cu una sau mai multe stații de încărcare electrice publice, este posibil să doriți să vă încărcați vehiculul electric acasă.

Tehnologia nu este altceva decât un instrument la dispoziția oamenilor, deci nu ea stabilește tendințele. Schimbările pe care le evaluăm sunt legate strict de comportamentul uman, variabil de-a lungul veacurilor. Unele se schimbă mai lent, altele brusc, dacă apare vreun fenomen neașteptat de tip “Lebăda Neagră”.

Totuși, cu sau fără o pandemie de o așa agresivitate decât pe aceea de Sars-Cov-2, există un consens între experții internaționali: felul în care ne mișcăm se schimbă și se va schimba și mai mult în anii ce vor veni. Iar noi nu vom putea face altceva decât să fim flexibili și să ne adaptăm noilor curente ce vor apărea pe toate planurile. Inclusiv în ceea ce privește mobilitatea urbană.

Cu sau fără o pandemie, există un consens între experți: felul în care ne mișcăm se schimbă și se va schimba și mai mult.

Fie pentru că vom avea de înfruntat factorul ecologic (structura mobilității ajută orașele să facă față problemelor de mediu),  fie din punct de vedere economic ( urbanizarea necesită deplasări mai rapide și mai sigure).

Spre exemplu, specialiștii în mobilitate se așteaptă ca vehiculele cu două roți care funcționează cu baterii încărcate electric să aibă o creștere a vânzărilor de circa 19 ori la scară globală în viitorul apropiat.

Vehiculele electrice, alternativă viabilă post-pandemie

În acest scenariu al anilor ce vin, dacă ne gândim că va fi și o etapă post pandemie de coronavirus, motocicletele și scuterele electrice apar ca o alternativă eficientă și cu impact redus asupra mediului, dar și al limitării infectărilor.

Pandemia a demonstrat deja că mai puține vehicule pe străzi în lunile de carantinare a populației fac ca orașul să trăiască (respire) mai bine, iar teama de transportul public este, de asemenea, o oportunitate pentru micromobilitatea electrică ce nu ar trebuie să fie pierdută. Acum chiar se poate face o tranziție mai ușoară către un alt mod de a înțelege deplasările pe distanțe scurte și medii.

Fii gata pentru noi obiceiuri de călătorie după ce Sars-Cov-2 va fi anihilat!

Unul dintre principalele motive pentru această schimbare este acela că oamenii sunt deja pregătiți psihologic pentru asta: 37% dintre șoferi ar dori să-și lase mașinile în garaj; în rândul utilizatorilor de transport public, 43% ar prefera să aibă o alternativă de mobilitate individuală.

Emoțiile și noul stil de viață

O altă constatare a cercetărilor ce au efectuat studii în perioada recentă este aceea conform căreia alegerea mijloacelor de transport este în primul rând emoțională. Este mai probabil ca oamenii să folosească mijloace de transport care să le aducă și bucurie când le folosesc și să le ofere un stil de viață agreabil, nu să fie doar un mod de a se deplasa sec din punctul A în punctul B.

Dacă ne gândim puțin, chiar este logic să fie așa: emoție nu înseamnă altceva decât o mișcare a sufletului, nu-i așa?

Dar pentru asta este nevoie ca să avem la dispoziție și surse de încărcare a acestor mijloace de deplasare ale viitorului. Așa încât în perioada viitoare producătorii de stații de electrice pentru alimentarea bateriilor vehiculelor chiar au de lucru!