Consumul de cafea este benefic sau daunator?

0
Stylish young woman drinking coffee at the cafe, looking away.

Cafeaua este una dintre cele mai consumate bauturi din lume, inaintea sa situandu-se numai apa. In plus, foarte multi oameni sustin ca nu pot incepe ziua fara a consuma cafeaua de dimineata, acesta fiind deci ca un combustibil pentru acestia. 

Totusi, medicii recomanda consumul unei cantitati limitate de cafea, pentru ca acestia sa se poata bucura de toate beneficiile pe care acest elixir negru le are. In caz contrar, organismul acestora poate avea de suferit. 

Care este cantitatea recomandata pentru consumul de cafea?  

Principalul motiv pentru care se recomanda consumul a unei anumite cantitati de cafea este determinat de cantitatea de cafeina este benefica pentru organism, dar care in cazul in care este depasita, poate avea efecte negative asupra acestuia. Astfel ca, in ceea ce priveste cantitatea de cafeina este sigura pentru consum in cazul adultilor, aceasta este de aproximativ 400 mg, iar in cazul femeilor insarcinate, de aproximativ 200 mg. 

In general, o ceasca de cafea contine in jur de 75 – 100 mg de cofeina. Totusi, trebuie tinut cont ca fiecare sortiment de cafea detine o cantitate diferita de cafeina, aceasta fiind influentata de anumiti factori, cum ar fi soiul de boabe de cafea, tara si regiunea din care provin, modul in care au fost prajite si macinate acestea. 

Care sunt beneficiile consumului de cafea? 

Cu toate ca exista oamenii care evita consumul de cafea, pe motiv ca ar fi nesanatoasa sau daunatoare, numeroasele studii efectuate au demonstrat ca aceasta are foarte multe beneficii. Printre cele mai importante beneficii pe care consumul de cafea le are asupra organismului uman sunt: 

  • reprezinta o sursa importanta de antioxidanti – cantitatea de antioxidanti pe care o contine cafeaua este foarte mare, fiind una dintre cele mai bogate bauturi cu astfel de substante;
  • protejeaza impotriva a numeroase afectiuni medicale – fie ca este vorba despre afectiuni hepatice, diabet sau chiar Alzheimer ori accidentul vascular cerebral, consumul de cafea scade riscurile dezvoltarii unor astfel de afectiuni;
  • contribuie la arderea grasimilor – conform unor studii, cafeaua poate avea un procent de pana la 29% in ceea ce priveste procesul de ardere a grasimilor, cafeina fiind una dintre putinele substante care au acest efect. 

De asemenea, cel mai important beneficiu pe care cafeaua il are, indiferent ca cei care o consuma prefera sa cumpere cafeau macinata sau cafea boabe, este rolul de stimulent al acesteia, oferind energie si ajutand la combaterea oboselii. 

Cand devine consumul de cafea periculos? 

Exista anumite situatii in care consumul de cafea este contraindicat sau cel mult se recomanda consumul unei cantitati foarte mici. In general persoanele care sufera de afectiuni precum sindromul de colon iritabil, de reflux gastroesofagian, glaucom, epilepsie sau cei care au probleme cu somnul ori sufera de anxietate, trebuie sa limiteze consumul de cafea. 

De asemenea, consumul unei cantitati prea mari de cafea, cum ar fi peste 6 cesti de cafea pe zi, poate determina aparitia unor simptome precum: insomnie, stari de anxietate si agitatie, dureri de cap, diaree, greata si varsaturi. 

Prin urmare, cafeaua este o bautura foarte sanatoasa, numai ca oamenii ar trebui sa fie foarte atenti la cantitatea pe care o consuma.