Cele mai frecvente greșeli pe care le facem în timpul sportului

0
78
Foto: Libertatea.ro

Cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi – așa sună recomandarea pe care o auzim frecvent și majoritatea dintre noi am înțeles de mult că sportul este esențial pentru un stil de viață sănătos.

Corpul uman este construit pentru a se mișca zilnic, pentru mers și stat în picioare, fiindcă strămoșii noștri nu aveau obiceiul de a sta jos, pe scaun sau în mașină, 90% din timp, așa cum se întâmplă în zilele noastre.

Astăzi privim sportul ca pe o modalitate de a pierde în greutate și a ne tonifia musculatura, dar și ca pe un obicei sănătos, însușit în încercarea de a preveni anumite afecțiuni, precum bolile cardiovasculare, obezitatea, chiar și cancerul. Cert este că sportul ne face să fim fericiți, prin eliberarea de endorfine, așa că mișcarea ar trebui privită ca o plăcere, nu o obligație.

Greșim când credem că sportul se face doar „la sală“, unde timpul nu ne permite să ajungem. Câteva zeci de minute de sport pe zi pot însemna mersul alert pe jos până la serviciu sau câteva exerciții făcute acasă, în bucătărie, în timp ce așteptăm ca tarta delicioasă să iasă din cuptor. Nu vă încurajez doar să vă împrieteniți cu sportul, ci și să învățați să îl faceți corect.

Există o serie de greșeli, destul de comune, care provoacă accidentări, durere, febră musculară și care ne fac să renunțăm timpuriu.  

Nu îți încălzești corect articulațiile

Articulațiile sunt piese de puzzle vitale în buna funcționare a sistemului osteomuscular. Orice sesiune de sport, oricât de scurtă, ar trebui să înceapă cu câteva mișcări ușoare, de întindere și flexie, care să încălzească articulațiile din întregul organism. Probabil vă amintiți, de la școală, că orice oră de sport începea cu câteva astfel de exerciții, precum alergare ușoară pe loc, rotiri de brațe sau fandări.

În lipsa unei încălziri corecte, puteți suferi de dureri articulare și chiar accidentări – dureri de spate, de genunchi, întinderi musculare. Mulți sportivi de performanță și împătimiți ai sportului iau chiar și suplimente alimentare care susțin sănătatea articulațiilor pentru a preveni eventualele probleme.

Cele mai eficiente substanțe sunt glucozamina, sulfatul de condroitină, acidul hialuronic, colagenul, iar cercetătorii continuă să descopere surse naturale, precum NEM, un extract patentat din membrana cojii de ou, care conține astfel de substanțe în mod natural.
Citeşte întreaga ştire pe unica.ro!