Ce trebuie să știți despre anvelopele de iarnă?

0

În perioada rece setul de anvelope de iarnă este elementul esențial pentru oricare șofer. Termenul maxim de exploatare a pneurilor de iarnă este de 4 ani, dacă le îngrijiți corespunzător. 

Să conduceți iarna cu anvelope de vară este irațional și periculos, în condițiile în care anvelopele de iarnă au o structură diferită. Designul acestora este mai avansat și au un model special de rulare. Un criteriu important de siguranță pe timp de iarnă este rezistența anvelopelor. Pentru a vă proteja, este suficient să instalați anvelope de aceeași dimensiune și de același tip pe o singură axă, alegeți anvelope cu cel mai mare număr de „dinți”. Nu experimentați cu dimensiunea discurilor și a anvelopelor, deoarece pe drumurile de iarnă, astfel de combinații sunt inacceptabile.

Nu doar alegerea, ci și instalarea anvelopelor trebuie să fie corectă. Este important să verificați cu atenție dacă roțile nu sunt deteriorate, nu au fisuri sau tăieturi. Prezența petelor de combustibili și lubrifianți de pe suprafața cauciucului este primul pas spre deteriorarea anvelopei și, prin urmare, trebuie aruncate în mod decisiv. De asemenea, este necesar să protejați pneurile de ulei de motor sau benzină. În timpul instalării, trebuie să aveți grijă să respectați direcția de mișcare a anvelopelor asimetrice și direcționale.

Un pas important pentru funcționarea bună a anvelopelor de iarnă este balansarea la timp, care va proteja roțile de uzură rapidă și vibrații anormale.

Până și cele mai bune anvelope, precum anvelopele Michelin, au nevoie de o întreținere corectă pentru a funcționa optimal.

5 sfaturi pentru a folosi corect anvelopele

  1. Presiunea aerului din anvelopă trebuie menținută la nivelul specificat de producător. Trebuie să controlați presiunea mai des decât o dată pe lună sau să utilizați senzorii de control încorporați care transmit informații la computerul de bord. Nivelul optim de presiune a pneului este indicat pe ușa șoferului, în exteriorul trapei rezervorului de combustibil sau în manualul de instrucțiuni.
  2. Uzura anvelopelor trebuie monitorizată cu atenție. Din fericire, mulți producători montează marcaje speciale de uzură pe banda de rulare. Dacă roata este utilizată mai mult de 50%, performanțele sunt reduse semnificativ. Șoferul trebuie să acorde atenție uniformității uzurii.
  3. Încărcarea exagerată a mașinii și viteza crescută pot duce la uzura prematură a roților, ceea ce afectează nu numai durabilitatea anvelopelor, dar și precizia direcției. Indicele de viteză admis este indicat pe peretele lateral al anvelopei, unde puteți găsi și indicele de sarcină. Este indicat să nu atingeți 90% din aceste valori. Pentru ca pneurile să-și păstreze caracteristicile, la fiecare 8-10 mii de km de rulare, anvelopele trebuie rotite, amplasate de la o axă la alta sau schimbând locurile pe axă (dacă acest lucru permite tipul modelului de rulare).
  4. Alinierea roților este o măsură preventivă care trebuie utilizată cu o regularitate. Astfel, șoferul se poate proteja de pierderea controlului volanului, poate preveni uzura neuniformă sau prematură a anvelopelor. La stația de service, specialiștii vor putea elimina rapid cauzele creșterii zgomotului sau a vibrațiilor. Nu merită să întârziați o vizită la „medicul auto”, deoarece acest lucru poate fi plin de consecințe periculoase.
  5. Din păcate, anvelopele de iarnă se deteriorează înaintea celor de vară. Nu este surprinzător, deoarece sunt supuse unor acțiuni mai dificile. Reactivii, cu care sunt stropite drumurile, sunt mai periculoși pentru anvelope decât zăpada și gheața. Din acest motiv, pneurile trebuie adesea spălate și curățate.