Ce trebuie să faci, dacă lucrezi din picioare

0
287

Daca ai un job la care esti nevoit sa stai mai mult in picioare decat jos, trebuie sa fii foarte atent la pozitia fizica pe care o ai, ca sa eviti problemele medicale care ar putea aparea de la suprasolicitarea membrelor inferioare. Receptionerii, coafezele, casierii, vanzatorii ori bucatarii, acestea sunt doar cateva categorii de oameni care, dupa o perioada resimt dureri mari din cauza statului in picioare. Oasele, incheieturile, tendoanele, muschii si ligamentele, toate au de suferit dupa o vreme, de aceea e bine sa stii cum poti preveni afectiunile care pot surveni, ca urmare a solicitarii acestora.

In pauze, stai jos

Desi multe dintre locurile de munca la care se sta mai mult in picioare presupun o interactiune constanta cu publicul sau clientii, cu siguranta gasesti putin timp sa iei loc. Fie ca pui in ordine facturi, dai un telefon sau iti iei o pauza, cauta un scaun sau o canapea comoda si stai cateva minute cu picioarele ridicate de la sol.

La fel de important este sa stai jos cand mananci. E momentul tau de relaxare, intre orele de munca, asa ca ia-ti timpul necesar sa-ti dezmortesti bine picioarele. Poti sa le tii intinse sau sa te descalti, eventual sa-ti masezi gleznele, daca simti presiune asupra lor.

Schimba-ti des postura

Incearca sa schimbi constant pozitia pe care o ai si plimba greutatea corpului de pe un picior pe altul. Daca ai posibilitatea, stai pe suprafete diferite, in timpul programului. Muta-te de pe suprafete tari pe unele mai moi, cum ar fi cele cu mocheta, si nu sta in acelasi loc mai mult de cinci minute.

Poarta pantofi comozi si ciorapi adecvati

Investeste intr-o pereche de pantofi ortopedici, vei simti rezultatele in cateva zile de la prima purtare si vei regreta ca nu ti-ai luat o pereche mai devreme. Evita pe cat posibil pantofii cu toc, fie el si mic, pentru ca in afara de picioare, te va durea si spatele, din cauza lor, iar in timp, forma labei piciorului va avea mult de suferit. Chiar daca design-ul lor nu este unul modern, ce e mai importanta pentru tine, moda sau sanatatea?

La fel de importanti ca si incaltamintea sunt si ciorapii pe care ii porti. Daca alegi sosetele, nu le purta decat pe cele din bumbac, ca sa nu ai probleme cu mirosul sau supraincalzirea picioarelor. Ca sa te protejezi de varice sau membre umflate de la statul in picioare, alege o pereche de ciorapi compresivi, care iti vor sustine muschii si vasele de sange de la nivelul picioarelor, ca sa nu simti oboseala.

Maseaza des picioarele

Fie ca iti pregatesti acasa un vas cu apa calda, in care ai picurat cativa stropi din uleiul esential preferat, fie ca te duci la pedichiura sau la spa, ofera-ti cat de des poti sedinte de masaj. Vei ajuta picioarele sa se elibereze de stres si vei ajuta sangele sa circule mai bine. Sarea face minuni, cand cauti sa te relaxezi mai repede. Adauga in cada de baie sau in vasul in care iti faci pedichiura putina sare de mare si bucura-te de momentele de desfatare. Poti sa le mai ajuti cu unguente racoroase, pe baza de mentol sau citrice si vei simti cum umflaturile dispar vazand cu ochii. Dupa ce ai terminat aceasta etapa, stai cu picioarele mai sus decat restul corpului.

Daca lucrezi mai mult din picioare, ai grija de sanatatea membrelor tale si acorda-le o atentie sporita! Rezerva-le cateva minute zilnic de rasfat si nu uita sa cumperi cea mai comoda pereche de pantofi pentru tine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here