Ce este si de ce ai nevoie de un semering?

0

Simeringul (sau semeringul) reprezinta o garnitura de etansare, care se monteaza cu ajutorul unui inel, numit resort. Cuvantul provine de la numele inginerului care l-a inventat, si anume Walther Simmer, numele de Simmerring® fiind marca inregistrata a companiei nemtesti Freudenberg & Co. KG.

Simeringurile sunt folosite in mai multe domenii, insa cele mai populare este cel auto (pentru etansarea arborilor din interiorul motoarelor sau a altor componente ce necesita izoloare intre interior si mediul exterior).

Tipuri de simeringuri:

-cu sens de rotatie

-fara sens de rotatie

-cu buza suplimentara.

In functie de locul unde urmeaza a fi dispus, alegerea simeringului trebuie sa se faca in functie de urmatorii parametrii:

-mediul de etansare

-temperatura

-presiunea

-viteza de rotatie a arborelui

-expunerea la agenti externi (praf, apa, etc)

-dimensiuni (diametru interior, diametru exterior, latime)

-materialul din care este construit (in general: cauciuc nitrilic – nbr, silicon, viton).

In momentul de fata, firma Freudenberg are ca obiectiv realizarea unui semering special care sa asigure o fiabilitate cat mai buna, mai precis sa permită etansarea perfectă cu o frecare minima.

Motivul? Garniturile sunt responsabile pentru aproape un sfert din pierderile de energie mecanica, iar producatorii de transmisii auto doresc ca să reduca gradul de frecare al sistemului pentru a minimiza pierderile, mai ales ca până in 2020 fabricatia de transmisii automate va creste anul in ritm tot mai accelerat.

In cazul defectarii simeringului la masina, specialistii Simergy recomanda monitorizarea pierderii de ulei (sau a altui lichid) si verificarea la un service autorizat. In caz contrar, poti avea probleme mai grave care vor necesita si costuri mai mari. Preturile simering-urilor auto sunt mici in raport cu pagubele produse daca vei circula cu ele uzate.