Acizii grași Omega 3, 6 și 9

0
Foto: bebrainfit.com

Este cunoscut faptul ca grasimile nu sunt benefice sanatatii, mai exact cele saturate si cele trans. Exista insa o categorie de grasimi care contribuie la buna dezvoltare a organismului si sunt indicate a fi consumate regulat, cele polinesaturate: acizii grasi omega 3, 6 si 9.

In ce alimente se gasesc acizii grasi? Asemenea vitaminelor, proteinelor, lipidelor si carbohidratilor necesare unei functionari sanatoase a organismului, acizii grasi se pot gasi sub forma de tablete sau in alimente precum: pestele, nucile, uleiurile, avocado si semintele. Din nefericire, in zilele noastre mancarea din comert este procesata, motiv pentru care devine tot mai greu sa asimilam acesti nutrienti din alimente, de aceea se recomanda consumul suplimentelor naturale, cum ar fi cele de la Planteea.

Ce rol are fiecare dintre Omega 3, 6 si 9?

1. Omega 3

Contribuie la functionarea creierului si dezvoltarea armonioasa a organismului. Previn boli precum cele de inima, Alzheimer, diabet, artirita, osteoporoza, cancer si reduc riscul aparitiei problemelor digestive si de vedere. Poate fi intalnit in somon, sardine, hering, seminte de dovleac, seminte de mustar si alune.

2. Omega 6

Se pot administra consumand oua, uleiuri vegetale, nuci, grau, broccoli si leustean. Se recomanda prezenta lor in alimentatie de doua ori mai des decat a Omega 3, dar fara a face exces pentru ca altfel se pot produce complicatii asupra sanatatii. Ajuta la buna functionarea a inimii si creierului.

3. Omega 9

Este produs in mod natural de organism doar daca e prezent un nivel optim de Omega 3 si Omega 6, altfel e necesara administrarea lui din suplimente. Poate fi intalnit in avocado, floarea soarelui, masline, alune, migdale, fistic. Previne bolile de inima.

Care sunt beneficiile acizilor grasi Omega 3, 6 si 9?

1. Intareste rezistenta cardiaca. S-a demonstrat ca cei care consuma cel putin un peste lunar ori care au o dieta bazata pe tablete din ulei de peste, au un risc mai scazut sa faca un atac de cord comparativ cu cei care mananca acest aliment mai rar de atat.

2. Previn aparitia bolilor osoase. Acizii grasi omega contribuie la intarirea oaselor si reducerea durerii articulatiilor, precum si cresterea mobilitatii acestora.

3. Trateaza depresia. S-a demonstrat ca acizii grasi, in special Omega 3, ajuta la mentinerea unui echilibru psihic, ameliorand efectele depresiei, tulburarilor de personalitate si chiar a sindromului bipolar.

4. Contribuie la cresterea capacitatii de invatare a copiilor. S-a observat ca acei copii care manifesta tulburari de atentie, ADHD, au o cantitate scazuta de omega in organism, mai exact Omega 3. Consumul echilibrat de acizi grasi ajuta la intensificarea activitatii cerebrale si mentine un nivel ridicat al dopaminei din creier.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.