3 vitamine pentru o piele sănătoasă

Tenul are nevoie de o ingrijire aparte, iar deseori se spune ca pielea ta reflectă ceea ce mănânci. Aici putem vorbi si de efecte negative, dar si de cele pozitive atunci cand consumam alimente care au un conţinut ridicat de vitamine şi substanţe nutritive care sunt menite si pentru a combate afecţiunile pielii. Iata ce vitamine sunt esenţiale pentru a-ţi menţine pielea într-o formă bună!

Vitamina C

Această vitamină se găseşte în principal în epidermă şi în dermă. Vitamina C stimulează producţia de colagen în piele, colagenul fiind cunoscut pentru faptul că te ajută să menţii elasticitatea pielii. De asemenea, previne problemele cauzate de expunerea la radiaţii UV, susţine un nivel ridicat al antioxidanţilor în corp, împiedică îmbătrânirea şi reduce aspectul ridurilor. Vitamina C este transportată prin sânge, hidratează tenul şi menţine sănătatea părului. Dacă eşti de părere că nu ai parte de suficientă vitamina C în dieta ta, poţi consuma: ardei roşu, căpşune, broccoli, papaya, mazăre, grapefruit, varză de Bruxelles, conopidă şi napi. Local, o poţi face prin alegerea unei creme sau a unui hidratant cu vitamina C. Iar dacă vrei să alegi o cale naturală, poţi amesteca zeama de lămâie cu zahăr şi sare pentru un scrub facial. Cu toate acestea, nu este recomandat să îl foloseşti în mod regulat şi trebuie diluat înainte de a fi aplicat pe piele.

Vitamina A

În momentul în care este aplicată local şi ingerată din alimente şi alte suplimente, vitamina A ţine departe multe probleme legate de piele. S-a demonstrat că reduce liniile fine şi ridurile, stimulează producţia de colagen, îmbunătăţeşte aspectul pielii, reduce daunele cauzate de radicalii liberi şi previne acneea. Un studiu a constatat că persoanele cu un nivel scăzut de vitamina A sau retinol au o acnee severă şi alte afecţiuni ale pielii, cum ar fi dermatita atopică. Dacă vrei să creşti consumul de vitamina A, consumă: cartof dulce, spanac, gălbenuş de ou, morcov, fructe de mare, ardei gras, lapte, roşii. Vitamina A apare în creme sub denumirea de retinol, treinoin, renova, retinaldehidă. Retinolul şi celelalte forme de vitamina A au o eficacitate scăzută la lumina soarelui. Prin urmare, este mai bine să aplici cremele în timpul nopţii.

Vitamina E

Vitamina E este utilizată pentru beneficiile sale dermatologice. Aceasta curăţă radicalii liberi din organism, ca efect asigurând şi frumuseţea pielii. Vitamina E minimizează pagubele cauzate de razele UV, împiedică uscarea pielii, reduce stresul oxidativ, diminuează semnele de îmbătrânire, reduce inflamaţiile pielii. Aplicarea vitaminei E ajută la prevenirea afecţiunilor cutanate, însă eficacitatea acesteia scade la expunerea la soare. De aceea este esenţial să obţii suficientă vitamina E din dieta ta: migdale, spanac, alune de pădure, avocado, papaya, pătrunjel, măsline, broccoli, alune de pădure. Există şi capsule de vitamina E în farmacii, din care poţi stoarce lichidul şi aplica pe faţă şi în alte zone, doar dacă ai o piele extrem de uscată sau probleme grave ale ei, scrie eva.ro. 

Similar Articles

Comments

Advertismentspot_img

Instagram

Most Popular