Templates by BIGtheme NET
Home / Food / Cele mai delicioase rețete de post, recomandate de Laura Cosoi

Cele mai delicioase rețete de post, recomandate de Laura Cosoi

Laura Cosoi ne propune o multime de retete de post pentru o saptamana intreaga. Vedeta a postat pe blogul ei toate retetele, de asemenea acolo gasim si toate ingredientele necesare pentru mese copiase chiar si in zilele de post. Iata care sunt propunerile Laurei!

Luni

Dimineata – Sandvisuri cu pasta de avocado – delicioase si foarte sanatoase. Mixezi avocado, dupa ce il cureti si indepartezi samburele, pui cateva picaturi de zeama de lamaie, sare, piper, dupa gust si pasta e gata. Serveste pe maine prajita si adauga mix de seminte. Avocado e recomandat in prevenirea bolilor cardiovasculare.

Pranz – Supa de linte rosie si gulii umplute cu orez. Guliile umplute cu orez se prepara la fel ca ardeii sau dovleceii umpluti. Sunt cam piperate la pret, dar merita. Mentin sanatatea inimii, combat constipatia, pentru ca sunt bogate in fibre si contin vitamine din complexul B – bune pentru sistemul nervos. Supa de linte se prepara ca cea de fasole, insa ti-o recomand pentru ca are continut ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor si proteine si un continut scazut de grasimi.

Seara – Salata cu ciuperci proaspete sau fructe.

Marti

Dimineata – Budinca din fulgi de ovaz cu fructe. Se poate prepara cu lapte de soia si este foarte satioasa. La doua cani cu fulgi de ovaz adaugi doua cani cu lapte, mere rase, stafide, cocos si vanilie. Lasi un pic fulgii sa se inmoaie, apoi o pui intr-un vas uns cu ulei, la cuptor. Fulgii de ovaz contin proteine, minerale, fibre și vitamine. Excelenti pentru sanatate!

Pranz – Supa-crema de ciuperci, spaghete aglio, olio e peperoncino. Supa-crema de ciuperci se face rapid, pentru ca tot ce ai de facut este sa fierbi legumele si sa le dai prin blender. Inabusi apoi o ceapa (si un ardei capia daca vrei) si pui legumele mixate peste ea. Va fi la fel de buna ca cea cu smantana! Spaghetele aglio, olio e peperoncino se prepara simplu. Tot ce trebuie sa ai grija este sa nu arzi usturoiul. Dupa ce fierbi pastele, prepari intr-o tigaie sosul: sotezi cativa (3) catei de usturoi taiati marunt, ardei iute, iar apoi adaugi o legatura de patrunjel taiat marunt. Pui pastele peste sos si masa e gata!

Seara – Smoothie cu banane si peresalata cu sfecla rosie si portocale. Pentru salata coace o sfecla sau doua, taie-le bucatele, pune si jumatate de portocala, apoi pregateste un dessing din otet balsamic, ulei de masline si suc de portocale. Poti adauga si doi catei de usturoi si patrunjel verde. Sfecla este o sursa excelenta de antioxidanti si vitaminele A, C, E, B1, B2, B2 si C.

Miercuri

Dimineata – Bruschete cu rosii si pate de ciuperci. Pentru bruschete se taie pulpa rosiilor cubulete, iar apoi o amesteci cu usturoi, sare, piper si un pic de ulei de masline. Nu uita de busuioc! Painea (de care preferi tu) se da la cuptor un sfert de ora. O poti unge cu putin ulei de masline, iar apoi asezi frumos rosiile deasupra.
Pateul de ciuperci se prepara din doua cepe, doi ardei, doi morcovi si usturoi pe care le pui la calit. Adaugi apoi ciupercile. Daca lasa prea multa apa, putem sa o mai scurgem. Tot amestecul se blenduieste pana obtinem o pasta omogena. E foarte bine sa consumi ciuperci in post pentru ca sunt o excelenta sursa de proteine.

Pranz – Supa azteca si gulas cu ciuperci. Supa azteca de post se face din legume, insa specificul ei este ca are in compozitie si fasole neagra, porumb, chimen macinat, boia iute si usturoi. Se acreste cu suc de malaie verde si se orneaza cu coriandru proaspat. Cat despre gulasul de ciuperci, acesta se prepara ca un gulas obisnuit, doar ca inclocuim carnea cu ciupercile.

Seara – Orez cu curry si gratar de tofu afumat, „chipsuri” din mere. Trebuie sa incerci tofu afumat la gratar! Este un preparat care te poate scoate din multe incurcaturi cand esti in pana de idei. Chipsurile din mere sunt bune pentru momentele cand simti nevoia sa rontai ceva. Sunt si o alternativa foarte sanatoasa. Tot ce ai de facut este sa tai merele rondele subtiri, sa le cureti de seminte, apoi sa le scufunzi in apa cu lamaie ca sa previi oxidarea. Le bagi la cuptor si sunt gata! Le poti aroma cu scortisoara, vanilie sau ce iti place tie mai mult.

Joi

Dimineata – Sandvisuri cu pasta de masline si o cana ceai negru cu lapte de migdale. Pasta de masline se prepara din doua sortimente de masline, capere, ulei de masline, usturoi, condimente. Este bine sa o prepari chiar tu, in casa, ca sa te asiguri ca e si proaspata si gustoasa.

Pranz – Supa de rosii cu crutoanecartofi cu rozmarin. Supa de rosii o poti prepara foarte simplu in acest sezon si cu suc de rosii facut in casa (este mult mai gustoasa asa). Daca ii adaugi si un pic de busuioc proaspat cand o servesti e minunata! Pentru cartofii cu rozmarin ai nevoie doar de jumatate de kilogram de cartofi, un fir de rozmarin, sare, ulei de masline, boia si putin usturoi, daca iti place.

Seara – Salata de spanac cu avocado, mix de seminte si sos de rodie sau samburi de rodie. Untul vegetal, avocado, este foarte sanatos. Scade colesterolul „rau”, contine multe fibre, potasiu si luteina – buna pentru ochi. Este recomandat si pentru prevenirea cancerului la san.

Vineri

Dimineata –  Humus si cacao cu lapte vegetal.

Pranz – Cioba de loboda (merge si din congelator), varza de Bruxelles gratinataCiorba de loboda o poti prepara foarte usor, asa cum ti-am spus aici . Varza de Bruxelles este ideala pentru detoxifierea organismului. Te ajuta sa ai o piele frumoasa, dar si sa-ti mentii silueta. Ca sa o gratinezi nu trebuie decat sa o tii cateva minute pe foc, intr-o tigaie cu ulei de masline, iar apoi sa o dai la cuptor, stropita cu ulei si condimente (piper, chili sau orice altceva preferi).

Seara – Rulada cu spanac si porumb. Este o rulada usor de preparat. Se face o foaie simpla, ca de paine, pe care asezi apoi compozitia preparata in prealabil la wok. O ceapa doua, un morcov, un ardei se soteaza si se adauga apoi spanacul si porumbul. Este buna mai picanta.

Sambata

Dimineata – File de somon afumat cu salata verdebruschete cu ansoa. Acest tip de peste mic si deosebit de gustos protejeaza creierul de imbatranire si ajuta la pastrarea memoriei.

Pranz – Supa iute de creveti – Tom Yum Goong – e preferata mea!, ton in crusta de susan. Supa iute de creveti este specific thailandeza, iar in cazul meu a fost dragoste la prima degustare. Este adevarat ca ingredientele sunt cam scumpe si greu de gasit (iti trebuie lemongrass, ghimbir, lime, frunze de limeta kafru, galangal uscat), dar rezultatul este spectaculos. Ca sa prepari tonul poti amesteca susan alb cu susan negru. Este gustos si arata si foarte bine! Tonul il poti cumpara si congelat daca nu gasesti proaspat.

Seara – O portie baba ghanouj sau salata de fructe. Baba ghanouj se prepara din vinete coapte si tocate, pasta de susan, ulei, lamaie si un catel de usturoi.

Duminica

Dimineata – Icre de stiucasandvisuri de andive cu pasta de peste. Andivele sunt recomandate pentru cei cu suferinte cardiace sau de rinichi. Sunt vitaminizante, remineralizante si tonice. Numai bune la micul dejun!

Pranz – Supa de peste cu fructe de maresalau in sos de vin. Supa de peste este o alternativa la clasica ciorba cu care suntem noi obisnuiti. Va avea o savoare deosebita daca adaugati spre sfarsit, creveti si scoici. Fileurile de salau se rumenesc pe ambele parti, cateva minute, intr-o tigaie, apoi se adauga 150 ml de vin alb. Salaul este pestele cu carnea cea mai slaba, contine minerale, vitamine si bineinteles acizi grasi omega 3.

Seara – Salata de fasole boabe cu ardei copti si rucola. Este o salata consistenta si gustoasa, care combina textura cremoasa a fasolei cu prospetimea rucolei si gustul usor acid si dulceag al ardeiului copt. E minunata pentru o masa de post!

 Pentru mai multe retete delicioase acceseaza www.lauracosoi.ro

About paginadelifestyle

Check Also

VIDEO: Crăciun în Maramureș ediția a IX-a -VEZI AICI PROGRAMUL

VEZI PROGRAMUL În perioada 18-28 decembrie are loc cea de-a IX-a ediţie a evenimentului „Crăciun în ...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *